24 Şubat 2019 Pazar

Neden Uzun Vadeli Yatırım Yapıyorum?



Hayatımın akışı, eşimin 2017 yılının Aralık ayında hamile olduğunun müjdesini vermesiyle değişti.


Artık çiğdem aile olmaktan çekirdek aile olma yolunda ilerliyorduk. Bu vesileyle aklımı uzun süredir kurcalayan "Ailemin geleceği için nasıl yatırım yapmalıyım?" sorusuna cevap bulmam gerektiğinin farkına vardım.


Burada yatırım yapılacak olan "gelecek" kısmından bahsetmek gerekli.


Yapacağım yatırım için 2 net hedef belirledim. 

1. olarak çocuğumun eğitim masraflarına katkı sağlamak, mümkünse karşılamak

2. olarak emeklilik döneminde görece düşük kalacağı tahmin edilen emekli maaşına ek bir destek sağlamak.


Bu hedefleri karşılamak için; yıllık düzenli temettü veren, faaliyet gösterdiği sektörde güçlü konumda yer alan hisse senetlerine yatırım yapmaya karar verdim.


2018 yılı Ocak ayından itibaren bu kararımı uyguluyorum. 2019 Şubat ayı itibariyle kararımın doğru olduğunu görmüş olmak, hedeflerim doğrultusunda ilerlemek adına ciddi bir motivasyon sağlıyor.


Bir sonraki yazımda yatırım tercihim olarak neden hisse senetlerini seçtiğimi detaylandıracağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder